Flyttguide företag

När vi byter omgivning på Ert företag är det mycket att tänka på. Nedan följer en checklista från oss för att hjälpa till på vägen:

Då kontraktet är påskrivet

  • Utse en flyttansvarig
  • Informera dina anställda
  • Planera tiden till flytten
  • Kontakta fastighetsägaren och beställ flyttbesiktning
  • Vid behov, kontakta ev. arkitekt, projektledare entreprenör

Köp kontorsmöbler i tid
Reception, besöksyta, konferensrum, vilorum, kök, arbetsplatser, ev. relaxavdelning, 4server/kopieringsrum, uteplats. Inred din lokal med eftertanke!

Försäkring och avtal

  • Se över och underteckna eventuellt nytt avtal. (ex .el).
  • Se till att ha Era försäkringar uppdaterade
  • Kontrollera att Er försäkring gäller under flytten
  • Kontrollera eventuella krav från myndigheter och försäkringsbolag

Tele, IT och datanät

  • Säg upp avtalen eller omförhandla dem
  • Uppdatera försäkring även här
  • Tänk över hur systemen ska fungera i verksamheten
  • Kan ditt nuvarande system flyttas?
  • Beställ telefonabonnemang och eventuellt antal linjer
  • Vilken typ av nätverk vill ni ha? Fast eller trådlöst?

Från flyttfirma till ditt tryckeri

  • Anlita en flyttfirma
  • Uppdatera visitkort, skyltar, brevpapper m.m.

Lås och larm

Se över hur säkerheten ser ut i den nya lokalen. Vad ställer försäkringsbolaget och verksamheten för krav på lås- och larmsystem? Det finns många bra säkerhetskonsulter att anlita och rådfråga här.

Den nya adressen och posthanteringen

  • Informera om Er företagsflytt både internt och externt
  • Adressändra
  • Ändra även posthanteringsavtal