Flyttguide företag
Inför företagsflytten
När vi byter omgivning på Ert företag är det mycket att tänka på. Nedan följer en checklista från oss för att hjälpa till på vägen:
Då kontraktet är påskrivet
- Utse en flyttansvarig
- Informera dina anställda
- Planera tiden till flytten
- Kontakta fastighetsägaren och beställ flyttbesiktning
- Vid behov, kontakta ev. arkitekt, projektledare entreprenör
Köp kontorsmöbler i tid
Reception, besöksyta, konferensrum, vilorum, kök, arbetsplatser, ev. relaxavdelning, 4server/kopieringsrum, uteplats. Inred din lokal med eftertanke!
Försäkring och avtal
- Se över och underteckna eventuellt nytt avtal. (ex .el).
- Se till att ha Era försäkringar uppdaterade
- Kontrollera att Er försäkring gäller under flytten
- Kontrollera eventuella krav från myndigheter och försäkringsbolag
Tele, IT och datanät
- Säg upp avtalen eller omförhandla dem
- Uppdatera försäkring även här
- Tänk över hur systemen ska fungera i verksamheten
- Kan ditt nuvarande system flyttas?
- Beställ telefonabonnemang och eventuellt antal linjer
- Vilken typ av nätverk vill ni ha? Fast eller trådlöst?
Från flyttfirma till ditt tryckeri
- Anlita en flyttfirma
- Uppdatera visitkort, skyltar, brevpapper m.m.
Lås och larm
Se över hur säkerheten ser ut i den nya lokalen. Vad ställer försäkringsbolaget och verksamheten för krav på lås- och larmsystem? Det finns många bra säkerhetskonsulter att anlita och rådfråga här.
Den nya adressen och posthanteringen
- Informera om Er företagsflytt både internt och externt
- Adressändra
- Ändra även posthanteringsavtal
Vad kostar flytten?
Ta reda på hur mycket din flytt kommer att kosta med Nordiska Flyttkompaniet