Hem > Tips> Frågor & Svar

Frågor & svar

Vanliga frågor och svar

Vad kostar en privatflytt?
Då alla bohag ser olika ut och alla har olika innehåll i sina hem så finns det inget övergripande svar på vad en privatflytt kostar exakt. Detta beror på hur mycket och vad som ska flyttas, om det finns hiss och vilket våningsplan och utifrån det kan vi uppskatta hur mycket personal och vilken utrustning som behövs. Kontakta oss med en förfrågan och en beskrivning av just ditt bohag för att erhålla en personlig offert.
Vad händer om man avbokar en flytt?

Vid bokad flytt en helgdag skall avbokning ske per mail på info@nordiskaflyttkompaniet.se under en vardag alt. Kontakt skall tas på journummer 0736 20 20 20 senast 48 timmar innan flytten skall ske.
Om du avbokar minst 48 timmar innan flytten skulle ha ägt rum så debiteras ingen ytterligare kostnad. Avbokar du senare än 48 timmar så kommer en debitering om 3 Tim att tas ut eftersom arbete och planering redan påbörjats.

Hur skall man gå tillväga för att boka en flytt?

Du kan kontakta oss på kontoret på nummer 031-25 25 25 eller ringa oss på Jour nr 0736-20 20 20, eller skicka in en offertförfrågan via hemsidan så återkommer vi till dig med aktuella prisuppgifter. Info@nordiskaflyttkompaniet.se.

Finns det packinstruktioner att få?

Ja, du erhåller alltid packinstruktioner i samband med flyttbokning hos oss.

Vad händer om något går sönder under flytten?

Vi har försäkringar som täcker skador som mot förmodan vår personal åstadkommer under flytt. Våra försäkringar ligger hos Trygg Hansa försäkringsbolag.

Måste man följa packinstruktionerna hos Er?

Nej, det är inget krav, utan en möjlighet att styra slutpriset.
Vi rekommenderar dock alltid att man packar ordentligt så godset är säkert under flytt/transport. Det gods du inte vill packa/emballera själv kan vår personal hjälpa dig med.

Får man hjälpa till under flyttdagen?

Ja du får hjälpa till. Vår försäkring gäller inte er hantering av godset.
I lastbilens skåp vistas endast personal som vet hur man stuvar och lastsäkrar gods i lastbil.

Hur betalar man för uppdrag hos Er?

Vi mejlar faktura efter avslutat uppdrag med 10 dagars betalningsvillkor mot privatpersoner och 30 dagars betalningsvillkor mot företag. Vi utför också en sedvanlig kreditupplysning som behöver vara grön.

Kan man magasinera hos Er?

Ja, vi har eget varmlager/höglager i anslutning till vårat kontor.
Här magasinerar du så länge behovet finns och debitering sker månadsvis med 1 månads uppsägningstid.

Vad gäller vid pianoflytt?

Vid pianoflytt eller annat så kallat tunggods debiteras man alltid för ett så kallat ”tungtillägg”, priset varierar beroende på avstånd, trappor, tillgänglighet samt tyngden.
Vi har en egen tunggodsavdelning som flyttar gods alla dagar i veckan.
Kontakta oss för bokning:
Jour: 0736 20 20 20
Kontor: 031- 25 25 25
info@nordiskaflyttkompaniet.se

Vad har ni för lägsta timdebitering?

Vid enklare jobb som förväntas ta en kortare stund tar vi en lägsta timdebitering under vardagar på 3 timmar inkl. fram och hemkörning, oavsett om uppgiften går snabbare än beräknat. Under helger är vår minidebitering 4 timmar inkl. fram och hemkörning.

När startar Er debitering?

Vår debitering påbörjas och avslutas på vårat kontor så kallad fram och hemkörning.

Kundrecensioner

Ta reda på varför vi har 4.9 i betyg av över 300 kundrecensioner

031 – 25 25 25

Måndag – Fredag
08:00 – 18:00

Skicka e-post

Alltid svar samma dag!

Vad kostar flytten?

Ta reda på hur mycket din flytt kommer att kosta med Nordiska Flyttkompaniet